רואה חשבון

יום שבת, 27 בפברואר 2010

סינון נתונים באקסל


סינון נתונים באקסל 2007:

להסתיר את כל השורות מעבר לשורות העונות על קריטריונים מסוימים.
 

סינון אוטומטי: עומדים על תא בטבלה ביתÜ עריכהÜ מיין וסנןÜ סנן.
 דרך שנייה:  נתונים Ü סנן
לאחר שלוחצים על ה"סנן" מופיעים חיצים. בשורת הכותרות
מסננים מספרייםÜ


אפשר לבחור-
גדול או קטן מ..
בין לבין... ועוד

     










בסינון אוטומטי אי אפשר לעשות "או", אלא רק וגם. כלומר כל הסינונים מתווספים אחד לשני.
אופציות שקיימות :
·          עשרה עליונים- מסתיר את הלא רלוונטי ומשאיר את הרלוונטי, וכך יכול להציג לי את הגבוהים והנמוכים.
·          מעל\ מתחת הממוצע.
כדי להפסיק לסנן אני לוחצת שוב על הסינון.

סינון לעמודה אחת בלבד:

מסמנים את העמודה אותה רוצים לסנןÜ ולוחצים סנן.

סינון מתקדם:

אני כותבת את הקריטריון שלפיו אני רוצה לסנן.
כמות במלאי
>=60

כתיבת קריטריון:

עושה העתק הדבק לכותרת של העמודה הרלוונטית (רצוי מיקום של תאי עזר)Ü מתחת לזה אני רושמת את הקריטריון. לדוגמא: 60=<
אחרי שכתבנו קריטריון עומדים על תא בתוך הטבלהÜ נתוניםÜ מיין וסנןÜ מתקדם
נפתח חלון של סינון מתקדם:

      טווח ברשימה- כל הטבלה
טווח הקריטריונים- לסמן את התא בו נמצאים הקריטריונים. (כאשר מסמנים גם את הכותרת שמעל)




כדי להחזיר מצב לקודמות לוחצים על נקה.
ברירת המחדל היא "סנן את הרשימה באותו המקום", אבל אם אני רוצה לשנות מיקום לוחצים על "העתק למיקום אחר". ואז נפתחת אופציה של "העתק אל" שם אני מסמנת תא בו תתחיל הטבלה החדשה -היכן אני רוצה למקם את  הסינון.
זוהי לא פונקציה- אין עדכון בין הטבלה הראשונית לבין הטבלה לאחר הסינון.
אם משנים נתונים צריך לעשות סינון מחדש.
ציון במתמטיקה
ציון
במחשבים
60=<
60=<

סינון או\ וגם:

סינון באותה השורה- וגם

סינון בשורה שמתחת או
ציון במתמטיקה
ציון במחשבים
60=<


60=<

דוגמא: אם אני רוצה לסנן מי שעבר ציון במקצוע אחד וגם ציון במקצוע שני.
ציון במתמטיקה
ציון במחשבים
60=<
עבר בציון 1 וגם 2
60=<
דוגמא: רשימה שמציגה סטודנטים שעברו לפחות 2 מתוך שלוש ציונים:
ציון 2
עבר בציון 2 וגם 3
ציון 3
>=60
>=60


>=60
עבר בציון 1 וגם 3
>=60
>=60

>=60

סינון עם הצגה חלקית של העמודות:

אני מעתיקה מהטבלה המקורית "בהעתק הדבק" רק את כותרות העמודות שאני רוצה שיהיו בפלטÜ מדביקה אותם למטה לאיפה שאני רוצה שיהיה הפלט.
Ü עושים סינון רגילÜ מתקדםÜ טווח הרשימה- מסמנים רגיל את כל הטבלהÜ טווח קריטריונים  רגילÜ לוחצים על "העתק למיקום אחר"Ü בהעתק אל: מסמנת את התאים שהדבקתי
דוגמה לתרגיל בסינון:
סנן את הרשימה כך שהחל מתא J2 תתקבל רשימה של סוגי הסיווגים הקיימים (פעם אחת בלבד). שלבים פתרון:
1. לעמוד על תא כל שהוא בטבלה וללחוץ על מתקדם שנמצא בנתונים Ü סנןÜ מתקדם.  
2. טווח הרשימה- כל הרשימה המלאה כולל הכותרות
3. קריטריונים במקרה הנ"ל אין.
4. לחיצה על העתק למיקום אחר
5. העתק אל: מסמנים רק את תא הכותרת
6. לחציה על רשומות ייחודיות בלבד
   כך נקבל כל סיווג רק פעם אחת
דוגמה לתרגיל בסינון עם קריטריונים:
עליך לסנן במקום את כל בתי האוכל שנמצאים ביישובים המתחילים באות ר' וגם מחיר ארוחה עסקית בהם הוא 50 ₪ ומעלה.
הפעם נסן את הרשימה באותו המקום ואלו יהיו הקריטריונים:
מחיר ארוחה עסקית בש"ח
ר*
>=50
כאשר אני כותבת את הקריטריון אחד ליד השני הכוונה- וגם.
דוגמה לתרגיל בסינון עם קריטריונים:
א          סנן מתוך הרשימה את בתי האוכל בתל אביב מסיווג מסעדה או דגים שנפתחו בין התאריכים 30 ליוני 1985(כולל) ו-1 ליולי 1995 (כולל).
סווג
תאריך פתיחה
תאריך פתיחה
תל אביב
מסעדה
>=30/6/1985
<=1/7/1995
תל אביב
דגים
>=30/6/1986
<=1/7/1996
הקריטריונים יהיו:
כל קריטריונים וגם, חוץ מהסיווג שזה קריטריון או
שם משפחה
כהן

סינון של טקסט

·         שיופיע בשם המשפחה רק כהן

שם משפחה
שם משפחה
א<
ל>
כל מה שהוא גם כ' הוא קטן מ-ל'.
זה עובד כמו בגימטרייה
· שיופיע כל הרשומות שמתחילות באות  א עד כ כולל




שיופיעו כל הרשומות ששם המשפחה מתחיל באות א, ל (כלומר א' או ל').
שם משפחה
א*
ל*

"רשימת ייחודיות בלבד"

בסינון מתקדם כדי שאותו הנתון יופיע רק פעם אחת, ולא מספר פעמים במידה והוא עומד במספר קריטריונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 
Best Free Domains רואה חשבון מטען למחשב נייד